مدیریت امور اداری و پشتیبانی
معرفی مدیریت اموراداری
نقش منابع انسانی و اهمیت روزافزون آن در توسعه بر هیچکس پوشیده نیست، در فضای پرشتاب و سرشار از رقابت دنیای امروز، آنچه که منجر به کسب مزیت رقابتی درسازمانها میشود نیروی انسانی باکیفیت، خلاق و پویاست، به همین منظور مدیریت اموراداری در جهت نیل به اهداف دانشگاه با بهکارگیری و حفظ منابع انسانی مجرب، متخصص و متعهد بهمنظور نقشآفرینی در دانشگاه ایفای وظیفه مینماید.
شرح وظایف :
- تعیین خطمشی و نظارت بر حسن اجرای فعالیتهای اداری در سطح دانشگاه.
- اجرای سیاستها و خطمشیهای دانشگاه در زمینههای مربوط به امور اداری، استخدامی و پشتیبانی.
- تهیه و تنظیم آییننامهها، بخشنامهها و دستورالعملهای اداری لازم جهت ارائه به مقامات ذیربط بر اساس ضوابط و مصوبات دانشگاه و ابلاغ آن به کلیه واحدها پس از تأیید.
- مراقبت در اجرای مقررات انضباطی و رسیدگی به تخلفات کارکنان و ارجاع مراتب به هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری.
- مطالعه و بررسی رستههای شغلی مشاغل دانشگاهی و ارائه نظرات و پیشنهادات اصلاحی به مراجع ذیربط با همکاری مدیریت برنامه، بودجه ، تحول اداری و بهرهوری دانشگاه.
- برنامهریزی در جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه و ارائه طرحها و پیشنهادهای لازم و همچنین انجام امور مربوط به استخدام آنها اعم از هیأتعلمی و غیر هیأتعلمی.
- ایجاد و نگهداری بانک اطلاعاتی پرسنلی و سوابق خدمتی و اداری کلیه پرسنل دانشگاه.
- نظارت بر انجام کلیه امور پشتیبانی و خدماتی دانشگاه و ارائه آن به واحدهای مختلف.
- تهیه طرحهای مربوط به رفاه عمومی کارکنان و نظارت بر حسن اجرای طرحهای مزبور.
- برنامهریزی و نظارت بر روشهای مطلوب امور استخدامی دانشگاه.
- نظارت بر اجرای صحیح مقررات استخدامی و ارائه راهنماییهای لازم.
- همکاری در تهیه و تنظیم و اصلاح مجموعه شرح وظایف، نمودار و پستهای سازمانی دانشگاه با مدیریت برنامه، بودجه ، تحول اداری و بهرهوری دانشگاه.
- نظارت بر امور حضور و غیاب، طرح تمام وقت، اضافهکاری و انتصابات، کارکنان (هیأتعلمی و غیر هیأتعلمی).
- مشارکت در جلسات و کمیسیونهای مختلف و اظهارنظر و ارائه پیشنهادات لازم.
- رسیدگی به امور رفاهی و بازنشستگی کارکنان و اتخاذ تصمیمات لازم.
- نظارت بر امر ارزشیابی واحدهای تابعه.
- شرکت در جلسات تهیه و تنظیم بودجه پرسنلی کارکنان.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.